Marketing dzieli się na rozmaite rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak też dużo innych, jednak statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najlepiej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, niemniej jednak nie tylko – wkracza w to oczywiście też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego kontrahenta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna dla firm
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, oczywiście przypuszczalnego klienta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezmiernie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.